література втраченого покоління та її особливості
Добу 20-40-х років часто називають періодом «між двома світовими війнами». Література цього часу характеризувалася зображенням руйнівних наслідків Першої світової війни та увиразненням передчуттів Другої, викриттям антигуманної спрямованості тоталітарних режимів, відтворенням стану втрати культурною свідомістю усталених духовних орієнтирів.. Презентація на урок Зарубіжна література скачати.
Втрачене покоління (фр. Génération perdue, англ. Lost Generation) — назва виникла в період між двома війнами — Першою та Другою світовою. В цьому контексті «втрачене» означає «дезорієнтоване, блукаюче безцільно». Це покоління, яке досягло повноліття в роки Першої світової війни. Багато молодих людей послали на фронт у віці приблизно 18 років. Більшість із них ще й школу не встигли закінчити, а їм в руки дали зброю і змусили вбивати. Після закінчення війни далеко не всі вони змогли пристосуватися до.
Тому роман має колосальне значення в літературі втраченого покоління, це викривально критичний пафос. З іншого боку, це розповідь про те, як людина втрачає себе на війні. Він простежує свого героя з дитинства до самої його смерті. Але особливістю роману є те, що письменник, пишучи про війну, майже не торкається неї. Для головного героя власне життя – найцінніша річ, щастя у цьому житті – поруч з коханою жінкою вдалині від війни. І Генрі якийсь час живе у цьому стані щастя, але недовго – помирає Кетрін, помирає їх новонароджена дитина, війна продовжується – втеча героя від війни не означає її закінчення.
Осмислення і причини появи літератури "втраченого покоління". Дослідження життєвих явищ, представлених у творах Ремарка, написаних до і після Другої світової війни: "Повернення", "Три товариші", "Час жити і час помирати", "На Західному фронті без змін". Мета нашої дипломної роботи полягає у з’ясуванні та окресленні характерних особливостей „втраченого покоління” на прикладі творчості Ремарка. Ми використали твори Ремарка, написані на лише до 1939р., а й після періоду другої світової війни. Для реалізації поставленої мети, спробуємо виконати поставлені завдання
Поняття "втрачене покоління" з´явилася у літературу в XX столітті. Цей термін запровадив з подачі американки Гертруди Стайн Е. Хемінгуей. "Усі ви - втрачене покоління", - кинув власник паризького гаража механікові, який погано відремонтував автомобіль Гертруди Стайн. Вона підхопила ці слова, поширила загалом на молодь, що скуштувала боїв на Марні й під Верденом. Письменники самі пережили страхіття війни і реально зобразили їх у своїх прозових творах, які належали до творів про війну і мали певні особливості. Характерні риси романів "втраченого покоління": o Письменники розмірковували не так про саму війну, її причини і перебіг подій, а про те, що війна коїть з людиною.
+81. Література «втраченого покоління». + Втрачене покоління (або Втрачена генерація) — літературна течія, яка існувала в період між двома війнами – Першою та Другою світовою. Ця течія об'єднала таких письменників, як Джеймс Джойс, Ернест Хемінгуей, , Томас Еліот, Френсіс Скотт Фіцджеральд, Річард Олдінгтон. + Втрачене покоління — це молоді люди, що покликані на фронт у віці 18 років, часто ще не закінчивши школу, рано почали вбивати. Після війни такі люди часто не могли адаптуватися до мирного життя, багато хто покінчив з собою, деякі божеволіли.
Втрачене покоління — це молоді люди, що покликані на фронт у віці 18 років, часто ще не закінчивши школу, рано почали вбивати. Після війни такі люди часто не могли адаптуватися до мирного життя, багато хто покінчив з собою, деякі божеволіли. Антивоєнний пафос у творах визначних письменників Е.-М. Ремарка, Е. Хемінгуея, XX століття увійшло в історію не лише як пора визначних звершень і досягнень у різних сферах людської діяльності, а й як епоха жорстоких воєн, що вплинули на розвиток суспільства. Невипадково, що темі антигуманної війни присвячено чимало літературних творів у різних країнах світ.
Перші романи про "втрачене покоління" з'явилися незабаром після закінчення Першої світової війни: "Три солдати" Дос Пассоса (1921), "Великий Гетсбі" (1925) Ф.-С. Фіцджеральда, "Солдатська нагорода" (1926) У. Фолкнера та ін Але вершиною літератури "втраченого покоління" стали "На Західному фронті без змін" німецького письменника Е.-М. Ремарка, "Прощай, зброя!" американця Е. Хемінгуея, "Смерть героя" англійського письменника Р. Теорія "епічного театру" Б. Брехта. Серед драматургів-новаторів XX ст. (Р. Ібсена, Б. Шоу, Чехов А. та ін) Бертольт Брехт (1898-1956) - німецький письменник, режисер, один із найбільших реформаторів театру і драматургії, запропонував нову теорію.
«Втрачене покоління» – один із найвідоміших літературних періодів. Перша світова війна залишила слід у пам’яті всіх, хто брав у ній участь або мав до неї хоч якийсь стосунок. Повернувшись із поля бою, молоді люди втрачали віру в себе, у свою країну й світле майбутнє. Та дехто знаходив у собі сили сідати за друкарську машинку і переносити пережитий досвід на папір. Ми підібрали 5 знакових книг, що належать до цього плідного і водночас нелегкого періоду. Ґертруда Стайн «Автобіографія Еліс Б. Токлас» (O.K. Publishing, 2018, пер. Наталія Семенів). Стайн не брала участі в Першій світовій війні, але.
Міфологему втраченого покоління популяризував Ернест Хемінгуей, що почерпнув її у свого ментора Гертруди Стайн – теоретика літератури, меценатки модерністського і авангардного мистецтва, «великої емансипе», але найголовніше – власниці квартири у Парижі, де у 20-х рр. минулого століття збиралася богема, в тому числі американська «літературна еміграція», шукаючи визнання в культурній столиці світу. «Ви всі – втрачене покоління», – так звучав епіграф до роману Хемінгуея «І сонце сходить» (1926) та вирок Стайн, яка процитувала свого автомеханіка, обуреного зволіканням колишнього фронтовика, що не .
Перші романи про "втрачене покоління" з'явилися незабаром після закінчення Першої світової війни: "Три солдати" Дос Пассоса (1921), "Великий Гетсбі" (1925) Ф.-С. Фіцджеральда, "Солдатська нагорода" (1926) У. Фолкнера та ін Але вершиною літератури "втраченого покоління" стали "На Західному фронті без змін" німецького письменника Е.-М. Ремарка, "Прощай, зброя!" американця Е. Хемінгуея, "Смерть героя" англійського письменника Р. Теорія "епічного театру" Б. Брехта. Серед драматургів-новаторів XX ст. (Р. Ібсена, Б. Шоу, Чехов А. та ін) Бертольт Брехт (1898-1956) - німецький письменник, режисер, один із найбільших реформаторів театру і драматургії, запропонував нову теорію.
Тема "втраченого покоління" в романі. 2. Роман "Три товариші" - життєвий біль Ремарка. 3. Система образів у романі. Література. 1. Боровська Є. М. Чи справді покоління втрачене? (Матеріали до уроку за романом Ремарка "Три товариші". 11 клас) // Всесвітня література. - 1999. - № 4. - с. 38-39. 2. Хом 'як Т. В. Світові війни очима Е. М. Ремарка // Всесвітня література та культура. - 2005. - № 6. - с. 29-31. 3. Богословский В. И. История зарубежной литературы XX века.
Література «втраченого покоління» склалася в європейських та американських літературах протягом десятиліття після закінчення Першої світової війни. Датою її появи вважається 1929 рік, коли світ побачили три романи: «Смерть героя» Олдінгтона, «На західному фронті без змін» Ремарка й «Прощавай, зброє!» Хемінгуея. Після завершення війни, воєнний досвід був пережитий і втілений у художніх творах. Вислів «втрачене покоління» виявилося точним визначенням загального відчуття втрати й туги, які принесли із собою автори названих книг, що пройшли крізь випробування війною. Еріх Марія Ремарк.
24. Література «втраченого покоління». Е.М. Ремарк «На західному фронті без змін», «Три товариші». 25. «Епічний театр» Б. Брехта. Антивоєнна драма Б. Брехта «Матінка Кураж та її діти». 26. Провідні мотиви лірики М. Цвєтаєвої. («Поет», «Вірші до Пушкіна», «Знаю, що помру на зорі…», «Батьківщина» та ін.) . Постмодерністська ситуація зникнення книги та її автора в романі «Останній світ». 55. Художній час і простір у романі К. Рансмайра «Останній світ». Символіка й художня сила образів.
Особливістю розвитку нової літератури став її просвітницький характер. Відбувся стрімкий розвиток публіцистики, жанру есе. Поезія цього періоду була адресована широкому колу читачів і набула пісенної форми. У витоків літератури "втраченого покоління" стояли два титани світової літератури - Еріх-Марія Ремарк та Ернест Хемінгуей. Проте Ремарк, на відміну від Хе-мінгуея, про це, певно, й не здогадувався. У своїх творах вони відобразили і не-сприйняття навколишньої дійсності, й відчуженість людини від людини, і глибокий песимізм, спричинений жорстокою дійсністю. Особливості: В Показуючи як війна руйнує тіла і душі людей, їхні долі, Т письменники перетворили свої романи на романи-протести.
Конспект із зарубіжної літератури XX века.Краткая характеристика епохі.Ромен Роллан.Джон Голсуорсі.Амеріканская література.Теодор Драйзер.Романи ДрайзераА.Драма XX века.Бернард Шоу (1856-1950). Томас Манн.Модернізм.Марсель Пруст.Джейіс Джойс.Кафка (1883-1924). I Світова війна і художня література.
І літературу “втрачене покоління”, яка виникла у двадцяті роки, створювало творчість також різних письменників - як-от Хемінгуей, Дос-Пассос, Олдингтон, Ремарк. Спільним тих письменників було світовідчуття, определявшееся пристрасним запереченням війни" та мілітаризму. Але цього запереченні, щире і благородному, відчувалося повне нерозуміння соціально-історичної природи природи негараздів і каліцтв дійсності : вони викривали суворо і непримиренно, але не матимуть який би не пішли сподівання можливість кращого, в тоні гіркого, безрадісного песимізму. Проте відмінності ідейного і творчої ро.
І літературу “втраченого покоління”, яка в двадцяті роки, створювала творчість також різних письменників - таких, як Хемінгуей, Дос-Пассос, Олдингтон, Ремарк. Спільним для цих письменників було світовідчуття, яке визначалопристрасним запереченням війни і мілітаризму. Вони позначилися в наступних долі письменників “втраченого покоління”. Хемінгуей вирвався за межі трагічно безмежного кола його проблем і його героїв завдяки участі в героїчної битві іспанського народу проти фашизму. Попри всі вагання і сумніви письменника, живе, гарячий подих народної боротьби за свободу додало нові сили, новий розмах його творчості, вивело його за межі одного покоління.
Осмислення і причини появи літератури „втраченого покоління”. 1920-ті роки – період в літературі Європи і США, який характеризується, як різностороннім осмисленням історико-культурного контексту, так і появою нової літературної генерації, остання асоціюється з образом „втрачено покоління”. Відомо, що термін цей ввійшов у широкий вжиток майже випадково, з легкої руки Хемінгуея. Поряд з особливостями історичними, політичними не останню роль відігравали й особливості суто воєнні. Війна 1914-1918 років була переважно позиційною. Армії не вели широких наступальних операцій, не маневрували; вони закопалися в землю, роками не залишаючи розгрузлих глинистих окопів.
Коментарі
Дописати коментар