історія літератури визначення зміст завдання
Історія літератури — це розділ літературознавства, який вивчає історичний розвиток письмових прозових і поетичних творів, які мають за мету розважання, просвіту чи настанови читачу, а також історичний розвиток літературних методів. Не всі тексти є літературою. Деякі текстові пам'ятки є просто компіляцією даних (облік товару, чеки), які не мають жодної художньої цінності, і тому не розглядаються в історії літератури. Стародавня література (Давня література). Архаїчні літератури Сходу: Шумерська література.
Історія української літератури Х - XVIII ст. (давня література). Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень: Мета. Враховуючи останні досягнення української медієвістики, історичної та філософської наук, домогтися засвоєння знань про давню українську літературу, намагаючись якнайповніше висвітлити її періоди, напрями, стилі, жанри та засувати роль знакових постатей у тогочасному літературному процесі.
Основними є: історія літератури, теорія літератури, літературна критика. Кожна з них має свій предмет і завдання. Історія літератури (грец. historia — оповідь про минуле і лат. litteratura — буквенне письмо) вивчає особливості розвитку художньої літератури у зв'язках і взаємовпливах; роль окремих письменників і творів у літературному процесі; формування родів, видів, жанрів, напрямів, течій. Літературна критика допомагає читачам зрозуміти особливості змісту і форми художнього твору, його здобутки і втрати, сприяє формуванню естетичних смаків. Провідні жанри літературної критики — літературні портрети, літературно-критичні огляди, рецензії, відгуки, анотації тощо.
Історія та література. Що може бути спільного у історичних творів і творів художньої літератури? Хіба тільки те, що ті й інші існують у вигляді письмових текстів, у яких є свої автори та читачі. Принципова ж відмінність - в завданнях, які стоять перед істориком і автором художнього твору. Завдання історика полягає в тому, щоб створити об'єктивну картину минулого. Він змушений обмежуватися збереженими документальними джерелами. Найважливіше для автора художнього твору - успішно реалізувати свій творчий задум і зацікавити ним свого читача. Для цього йому не обов'язково у всьому слідува.
Історія української літератури (Давня література). Із російських дослідників, котрі вивчали києворуський період історії літератури, найбільшу увагу жанрам приділив Д. Лихачов. Вироблений ним погляд на жанрову систему давньоруської літератури й досі лишається пріоритетним у російській медієвістиці. Вчений виклав в окремих статтях та розділах монографій і конкретизував у численних студіях теорію жанрів, які сформувалися в період Київської Русі.
Історія світової літератури: методичні рекомендації до курсу. Вінниця ДонНУ ім. В. Стуса. 2016. Завдання: виявити особливості елементів внутрішньої і зовнішньої фор-ми, змісту трагедії «Едіп-цар» (зазначені в питаннях), навести приклади. Форма заняття: рольова гра «літературний суд». За кожним зі студентів закріплена певна функція в умовному судовому процесі (обвинувачуваний, суддя, адвокат, прокурор, присяжні, свідки та ін.).
Дисципліна: Історія української літератури. Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4). Завдання курсу спрямовані на формування у студентів цілісного сприйняття літературного процесу, усвідомлення його спадковості та новаторства, визначення цілісності української літератури, врахування суспільно-історичних та політичних факторів, що мали вплив на формування культурного життя країни, усвідомлення взаємозв’язку українського літературного процесу зі слов’янськими та європейськими літературами.
· Зміст і структура шкільного курсу літератури. · Роль вчителя-словесника у розвитку методики викладання літератури. Основнi термiни теми:методика викладання літератури, історія методики викладання літератури,літературознавство, літературна освіта, шкільний курс літератури, вчитель-словесник, програма з літератури, художня література. Інформаційні матеріали теми. 1.Спеціальна методична підготовка вчителя-словесника — необхідна умова його професійного успіху. Історія методики розкриває перед учителем цінний арсенал педагогічних ідей, форм, методів і прийомів роботи, які були поставлені на службу вчитель літератури.
Історія літератури як наука - один з розділів гуманітарного знання про літературу, що включає філософію літератури (тобто визначення цілей, завдань, орієнтирів, онтологію, гносеологию, аксиологию літератури), естетику літератури (розуміння прекрасного), етику літератури (розуміння морального ідеалу), соціологію, поетику, психологію, педагогіку, економіку літератури і ряд інших областей, причому всі вони перетинаються і не існують окремо одна від одної. Історія літератури постає на сьогоднішній день відносно новою наукою, що нараховує не більше двох століть. Однак протягом тисячоліть людство ти.
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ з „Давньої української літератури” залік кафедра української літератури філологічний факультет доц. Горбач Н.В. Є частиною. Філологічний факультет. Варiанти : Variant 1. 1. Традиція пов’язувати початки давньої української літератури з Х століттям була пов’язана з: a) прийняттям християнства; в) появою писемності; г) утворенням Київської Русі. 2. Проблема автентичності пам’яток літератури пов’язана з визначенням: a) авторства твору; б) місця його написання
· зміст, предмет і завдання теорії літератури; · місце теорії літератури в системі літературознавчих дисциплін, особливості інтеграції наук при вивченні літературно-художнього твору; · характер накопичення теоретико-літературного знання, історіографію та етапи розвитку науки; · поняття літературознавчої методології (напряму, школи); · зміст та інтерпретаційне поле теоретико-літературних дискурсів ХІХ–ХХІ сс. 2.1.2 Види навчальної діяльності студентів. ЛЕКЦІЇ. Таблиця 6. № п/п. Основні завдання: навчити студентів на практиці застосовувати теоретичні відомості, послуговуватися ними в естетичному й науковому сприйманні творів, викладанні літератури в школі. 1.2. Опис предмета навчальної дисципліни. Таблиця 1.
Теорія літератури. Поняття. Визначення. Приклад. Художні засоби. Великі ліро-епічні, пісенно-розповідні твори переважно героїчного характеру про важливі події історії України, виконувані речитативом, під акомпанемент кобзи, ліри або бандури. Тематика дум. Боротьба українського народу проти турецької неволі. Належить до УНТ. Сюжети (зміст про історичну подію або керівника визвольної війни). Тематика (боротьба проти татарсько-турецької неволі, польської шляхти, соціального гніту). Герої (ватажки народно-визвольних воєн). Належить до УНТ. Сюжети (зміст про історичну подію або керівника визвольної війни). Тематика (боротьба проти татарсько-турецької неволі, польської шляхти, соціального гніту).
етнологією, політологією, психологією, історією, релігієзнавством, літературою, філософією. Перекладач повинен володіти “культурною компетенцією”, тобто знанням не тільки власної культури, а й чужої, аби виявити в тексті певну специфіку. Розуміння між людьми передбачає не лише знання граматики, але й наявність спільних культурних передумов. Увага в ЗТП приділяється порівняльному визначенню обсягу інформації, що міститься в словах оригіналу та перекладу. Однак при збереженні змісту, образна основа, що міститься в метафорі оригіналу, часто втрачається під час перекладу. Конотативна інформація.
Завдання · визначення ролі історії України, зокрема політичної, в системі соціально-гуманітарних наук; · знайомство з науковими основами традиційної та сучасної історіографії; · висвітлення найважливіших історичних подій та проблематики з метою їх розв’язання в сучасний період; · оволодіння сучасними засобами вивчення історичних джерел та історіографії, їх аналізу та практичних висновків для історичних досліджень. Література з історії України є різноманітною, перш за все за типами, жанрами і видами публікацій. Кожен з них має своє чітке призначення.
Курс “Теорія літератури” ставить своїм головним завданням узагальнення та закріплення у студентів усіх тих знань та навичок, які вони придбали на протязі 4 років навчання. Теорія літературного процесу. Завдання першого розділу полягає в тому, щоб дати студентам загальне уявлення про найбільш визначні, вершинні моменти у формуванні теорії літератури як науки. В розділі визначається два головних етапи . Порівняно з попередніми програмами, серйозні зміни внесені у зміст розділу “Література як вид мистецтва”. Тут акцентовано на гносеологічній та розважальній функціях літератури, по-новому висвітлюються стосунки митця із суспільством та владою. Новим є розділ “Теорія літературного твору”.
Коментарі
Дописати коментар